Fri frakt över 799 kr  Snabb leverans (1-3 dagar) eller hämta i butik  Order lagd vardagar innan kl 13 skickas samma dag  026-13 04 70

 

0
Din varukorg är tom!

Frågor och svar


Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som kan dyka upp.

Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta vår kundservice på kundservice@jennyshundochkatt.se

Mail behandlas inom 48 timmar.

 


   BESTÄLLNING

Hur gör jag en beställning?
Du klickar på de rosa knapparna med ordet ”Köp”. Produkterna läggs i varukorgen. För att slutföra ditt köp går du till ”Kassan” som ligger uppe till höger på webbsidan. Här ser du vilka produkter du valt.

1. Kontrollera din beställning – Här kan du ändra antalet på dina valda produkter. Du kan lägga till en rabattkod och ange ett meddelande, exempelvis om du önskar specifik färg eller har andra önskemål.

2. Välj fraktsätt – Här kan du välja om du vill hämta i butiken i Valbo eller om du vill få det levererat av våra fraktbolag.

3. Slutför ditt köp – Här väljer du vilket betalsätt du önskar, kontrollera så att din adress och kontaktuppgifter stämmer och slutför ditt köp.
 

Kan jag ringa in en beställning?
Önskar du hjälp med att lägga in din beställning kan du kontakta oss på 026-13 04 70.
 

Hur avbeställer jag min order?
Kontakta vår kundservice på 026-13 04 70 eller genom e-post kundservice@jennyshundochkatt.se så hjälper vi dig.
 

Hur ändrar jag min order?
Kontakta vår kundservice på 026-13 04 70 eller genom e-post kundservice@jennyshundochkatt.se så hjälper vi dig.
 

Hur vet jag om min beställning gått igenom?
I samband med att du slutfört din order i kassan så skickas en orderbekräftelse till den e-post du angett.
 

När får jag min orderbekräftelse?
När du slutfört utcheckningen i kassan i webbutiken skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-post du angivit. Om du inte fått en orderbekräftelse kan det vara så att du uppgett en felaktig e-post eller så har ordern inte gått igenom. Kontakta i så fall vår kundservice för att kontrollera att din order gått igenom.
 

Hur gör jag om jag har en rabattkod?
Vid utcheckningen i kassan kan du kontrollera din beställning och under din beställning finns möjlighet att lägga in din rabattkod.
 

Jag saknar en produkt i ert sortiment. Kan ni ta in den?
Utbudet i vår webshop är bara en liten del av hela vårt sortiment. Om ni saknar en produkt och vill att vi ska ta in den eller lägga in den i webshopen kan du skicka ditt önskemål till kundservice@jennyshundochkatt.se. Vi tar gärna emot önskemål och tips! 
 

Var kan jag få information om kampanjer och erbjudanden?
Genom att hålla dig uppdaterad via våra sociala medier samt att gå in på fliken ”Kampanjer”.

 

  BETALNING
Vilka betalsätt finns?
Hos oss kan du betala med kort eller Swish, genom Klarna faktura, Klarna delbetalning/konto eller Klarna Direkt.
 

Kan jag betala mot postförskott?
Tyvärr har vi inte den betalningslösningen.
 

Gör ni en kreditupplysning vid faktura/delbetalningsköp?
När du betalar med Klarna görs en kreditupplysning. Denna skickas till dig via post eller e-post.
 

Jag betalade med kort, när dras pengarna från mitt konto?
Pengarna dras från ditt konto när vi skickar din order.
 

Varför kan jag inte betala med mitt kort?
Möjligen kan det vara så att ditt bankkort inte är registrerat för internetköp. Det kan du ändra om du loggar in på din internetbank. En annan orsak kan vara att du har för lite pengar på ditt konto. Om det inte beror på någon av ovanstående så kontakta din bank för mer hjälp.
 

Kan jag delbetala mina varor?
Med Klarna som betalningsalternativ kan du välja att dela upp din betalning. Se Klarna för mer information här.
 

Jag har fått en påminnelse men redan betalat. Hur gör jag?
Kontakta Klarna eller gå in på deras hemsida för mer information.
 

Jag har fått en påminnelse på fakturan men jag har returnerat varan. Hur gör jag?
Genom Klarna kan du själv förlänga sista betalningsdag genom Klarna-kontot eller Klarna-appen. Fakturan justeras när paketet kommit i retur till oss.
 

Jag har inte fått min faktura?
Kontakta vår kundservice om du inte fått din faktura, kundservice@jennyshundochkatt.se eller på telefon 026 – 13 04 70.

 

 

  LEVERANS

Vilka länder levererar ni till?
Just nu levererar vi endast till Sverige.
 

Vilka leveransmöjligheter finns?
När du går till kassan för utcheckning kan du där se vilka leveransalternativ som finns att välja. Just nu har vi två alternativ: leverans till ombud via DHL Service Point eller möjlighet att själv hämta i vår butik i Valbo.
 

När kommer mina varor?
När dina varor levereras beror på vilket leveransalternativ du valt. Mer information finns i våra köpvillkor.

Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager, skickar vi din order inom 1-3 arbetsdagar. Skulle något vara tillfälligt slut skickar vi ditt paket när varorna återfinns i lager.
 

Vad gör jag om min leverans är försenad?
Oförutsedda förseningar kan uppstå och leveranstiderna kan komma att förlängas.

I de fall en försening av din leverans skulle ske som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning, kommer vi att kontakta dig via e-post.

Om du inte är nöjd med ditt nya leveransdatum har du alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar. Det gör du genom att kontakta oss genom e-post: kundservice@jennyshundochkatt.se

Skulle förseningar ske som gör att vissa av artiklarna kan skickas, kommer vi att dela upp din beställning. Du betalar då ingen ny fraktavgift.
 

Kan jag spåra mitt paket?
När din order skickas från oss får du en leveransbekräftelse med spårningslänk till din e-postadress.
 

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar.
 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut ditt paket kommer vi att debitera dig 200 kr enligt gällande köpvillkor.
 

Vad gör jag om mitt paket är trasigt vid leverans?
Vid transportskada så ska en reklamation göras omgående till transportören. När du tar emot ditt paket är det viktigt att du undersöker att ditt paket inte blivit transportskadat.

Om du hämtar ditt paket hos ombud rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet.

Kontakta vår kundservice genom att mejla bild, ordernummer och beskrivning av skadans omfattning. Vid retur ansvarar du för att produkten kommer fram hel. Du bör spara kvittot så du kan styrka att du skickat varan till oss.

 

 

  RETURER

Hur returnerar jag mina varor?
Kontakta kundservice på kundservice@jennyshundochkatt.se

Uppge ditt ordernummer samt vilken vara du vill returnera och orsak. Du står för returfrakten själv, den köpes här. Vi tar ej emot returer via postförskott. Du kan också returnera varan direkt i vår fysiska butik på Valbovägen 315, glöm ej att ta med följesedeln eller fakturan.

Alla varor som skickas i retur till oss ska vara i ursprungligt skick och i sin originalförpackning om sådan fanns vid inköpet av varan. Om varan förändrats från sitt ursprungsskick kan vi komma att göra ett avdrag på varans pris som motsvarar varans värdeminskning.

 

Hur länge kan jag ångra mitt köp?
Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor, därefter har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka returen till oss.
 

Kan jag returnera en vara till er butik som jag köpt online?
Du är välkommen in att returnera en vara i butiken i Valbo. Återbetalning av varan sker så fort någon av webbutikspersonalen är på plats. Se till att du har med dig din orderbekräftelse.
 

Hur lång tid tar det att få återbetalning vid returnerad vara?
Efter att vi mottagit er retur sker återbetalning normalt inom några arbetsdagar.
 

Hur reklamerar jag en vara?
Du som kund har 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, garantin täcker endast fabrikationsfel som tillkommit under produktionen av varan. Om du fått en defekt vara ska du snarast möjligt kontakta kundservcie. En reklamation som görs inom 2 månader räknas som inom ”skälig tid”.

När du kontaktar kundservice, tänk på att ha ditt ordernummer redo och beskriv varans fel så utförligt som möjligt. Du står själv för returfrakten. Du kan också returnera varan direkt i butiken, om du tar med följesedeln eller fakturan.

Efter att vi mottagit reklamationen och undersökt produkten kommer vi att kontakta dig.

Fabrikationsfel på produkten ska konstateras av Jennys Hund och Katt eller underleverantör av produkten. Därefter erhåller du fri reparation eller ny produkt. Reklamationen gäller inte om vi inte kan hitta något fel på produkten eller om kunden orsakat skadan själv så som normalt slitage eller handavandefel.

Vi ersätter inte returer som försvunnit i transportledet.
 

Jag har mottagit en felaktig vara. Hur gör jag?
Kontakta vår kundservice på kundservice@jennyshundochkatt.se

 

 

  ÖVRIGT

Hur lång är garantin?
Garantins längd beror på vilken typ av produkt du köpt, se produktbeskrivning. Som kund har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Garantin täcks då endast av fabrikationsfel som tillkommit under produktion.
 

Har ni något bonussystem?
I dagsläget har vi bara bonussystem i vår fysiska butik.
 

Jag behöver hjälp med val av produkt, vem ska jag kontakta?
Om du behöver råd inför ditt köp av produkt är du välkommen att kontakta oss på kundservice@jennyshundochkatt.se eller ringa oss på 026-130470.
 

Jag har hittat fel på hemsidan, hur meddelar jag det?
Om du hittar fel på vår webbsida är du välkommen att kontakta oss på web@jennyshundochkatt.se
 

Kan ni sponsra mitt djur/förening?
Om du är intresserad av ett samarbete kan du kontakta oss på info@jennyshundochkatt.se och märk mejlet med ”Sponsring”. Vi återkopplar till dig i mån av tid.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen