Frakt
Din order skickas från oss till ditt närmaste DHL Service Point-ombud inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att alla varor du beställt finns i lager. Om någon vara skulle vara slut skickar vi ditt paket så fort varan finns åter i lager.
De flesta av våra leverantörer levererar på några dagar men vi har även leverantörer som har längre leveranstid upp till två veckor. Om du lagt en order på en produkt som inte finns i lager meddelar vi dig per telefon, SMS eller e-post.
Din order skickas normalt inom den tid som är angivet vid utcheckning i kassan, men vi reserverar oss för förseningar upp till 30 dagar. Paketet levereras enligt det leveranssätt du valt vid utcheckning i kassan. Avisering sker via SMS eller e-post om mobilnummer saknas.
I de fall vi inte kan leverera hela din order kommer vår kundservice att göra en bedömning om ordern kan dellevereras. Du meddelas via e-post om din order inte kan levereras.
Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd på grund av högt tryck hos fraktbolagen.
Vid ändring av order som är skickad läggs en ny order och ny fraktkostnad tillkommer.
Om varan du beställt finns i lager skickar vi den vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar. Fraktbolagets leveranstid tillkommer sedan och beror på var i landet du bor.
Vid leveransproblem, kontakta det fraktbolag som du har valt när du lade din order.
DHL: 0771-345 345
Förseningar
Oförutsedda förseningar kan uppstå och leveranstider kan komma att förlängas. Skulle en försening av din leverans uppkomma eller ett problem som gör att vi inte kan fullfölja din beställning, exempelvis att vår leverantör inte kan leverera varan i utsatt tid, så kommer du att meddelas via e-post. Är du inte nöjd med det nya leveransdatumet så har du som kund rätt att häva köpet vid leveransförsening. Kontakta då vår kundservice på kundservice@jennyshundochkatt.se
I de fall förseningar av vissa artiklar i din order skulle uppkomma kan vi komma att dela upp din beställning. Du betalar då ingen ytterligare fraktavgift.
Transportrisker
Jennys Hund och Katt och vår fraktleverantör ansvarar för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transportskada ska en reklamation göras omgående. Vid mottagande av ordern ska du inspektera varan om den blivit transportskadad. Hämtar du ut ditt paket hos ett ombud så rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet och sedan kontaktar vår kundservice.
Leverans till ombud
Ditt paket ligger hos ombudet i 7 dagar, därefter går paketet i retur till oss. Vi kommer då att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions- och hanteringsavgiften som ligger på 200 kronor.
Spåra paket
När din order skickas från oss får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan följa din försändelse.
Frakttillägg
Frakttillägg tillkommer då varan är skrymmande eller behöver skickas på separat egen halv-eller helpall.
Hämta i butik
När du väljer fraktalternativet ”hämta i butik” tillkommer ingen fraktavgift. Vi plockar din order och lägger undan den, därefter får du ett SMS från oss när du kan komma och hämta upp din order. Du ska kunna visa upp legitimation när du hämtar ut paketet. Tänk på att kontrollera så att din e-postadress och telefonnummer är uppdaterade.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen