Priser
Vid beställning från webbutiken anges varje produkt med pris i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Priserna som anges inkluderar inte fraktavgifter eller betalningsavgifter, dessa tillkommer i kassan.
I kassan visas det totala priset inklusive frakt, moms och eventuella rabatter.
Vid felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet och återbetala eventuell gjord betalning eller makulera fakturan.
Kampanjpriser
Kampanjer kan ha ett begränsat antal varor som du får köpa till kampanjpris. Om din order överstiger antalet tillåtna varor i kampanjen gäller ordinarie pris på de resterande varorna. Kampanjer gäller så länge de är aktiva och Jennys Hund och Katt förbehåller sig rätten att avsluta en kampanj.
Erbjudanden på specifika varor gäller under en begränsad tid eller så långt lagret räcker.
Rabattkoder
Rabattkoder är en kombination av bokstäver eller siffror, som ger dig rabatt på din order. Denna rabattkod fyller du i vid utcheckningen i kassan och priserna justeras därefter.
Presentkort
Presentkorten hos oss är giltiga i 1 år från inköpsdatum. Presentkorten kan kombineras med rabatter.
Avtal om köp
Genom att klicka på "betala köp" så godkänner du våra köpvillkor. När du betalar med Klarna så godkänner du Klarnas villkor genom att fylla i dina uppgifter.
När en order är lagd skickas en orderbekräftelse till den angivna mailadressen automatiskt och utan manuell översyn, därför är det viktigt att du uppger rätt mailadress. Orderbekräftelsen är ditt kvitto så tänk på att spara den ifall du behöver kontakta vår kundtjänst. Ange alltid ditt ordernummer när du kontaktar vår kundtjänst.
Jennys Hund och Katt förbehåller sig rätten att korrigera eventuella felaktigheter i pris pga leveranstid, skrivfel etc. i efterhand när din beställning hanteras manuellt av vår personal.
Jennys Hund och Katt förbehåller sig rätten att göra ändringar i våra villkor när som helst, alla ändringar som görs i villkoren kommer att synas här under våra köpvillkor. Ändringen börjar gälla när du har accepterat våra köpvillkor genom att lägga en ny order.
Betalning
Som betallösning använder vi Klarna Checkout. När köpet betalas i webbutiken är det ett distansköp men om varan betalas i butik är det inte ett distansköp. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Klarna Checkout är smidigt, enkelt och tryggt för dig att handla på nätet. Vid utcheckning får du välja vilken betalmetod som passar dig bäst. Se nedan:
Har du inte kvar din faktura så kan du logga in på Mitt Klarna för att få fram de uppgifter som du behöver för att genomföra din betalning. Här kan du även flytta fram förfallodatumet på fakturan och se din tidigare köphistorik. Mitt Klarna fungerar endast för privatpersoner.
Vid fakturafrågor ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst på telefon: 08-120 120 10 eller via mail: info@klarna.se
För att kunna erbjuda dig olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av vald betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande Dataskyddslag samt Klarnas sekretesspolicy.
Leverans och frakt
Din order skickas inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att alla varor du beställt finns i lager. Om någon vara skulle vara slut skickar vi ditt paket så fort varan finns åter i lager.
De flesta av våra leverantörer levererar på några dagar men vi har även leverantörer som har längre leveranstid upp till två veckor. Om du lagt en order på en produkt som inte finns i lager meddelar vi dig per e-post, SMS eller telefon.
Din order skickas med DHL Service Point och uthämtningsställe väljs automatiskt baserat på din angivna postadress. Om du vill att ditt paket ska komma till ett specifikt uthämtningsställe kan du ange det i meddelanderutan i kassan. Efter att vi skickat paketet kan vi inte styra om uthämtningsplatsen.
Din order skickas normalt inom den tid som är angivet vid utcheckning i kassan, men vi reserverar oss för förseningar upp till 30 dagar. Paketet levereras enligt det leveranssätt du valt vid utcheckning i kassan. Avisering sker via SMS, eller e-post om mobilnummer saknas.
I de fall vi inte kan leverera hela din order kommer vår kundservice att göra en bedömning om ordern kan dellevereras. Du meddelas via e-post om din order inte kan levereras.
Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd på grund av högt tryck hos fraktbolagen.
Vid ändring av order som är skickad läggs en ny order och ny fraktkostnad tillkommer.
Om varan du beställt finns i lager skickar vi den vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar. Fraktbolagets leveranstid tillkommer sedan och beror på var i landet du bor.
Vid leveransproblem, kontakta det fraktbolag som du har valt när du lade din order.
DHL: 0771-345 345
Leverans till ombud
Ditt paket ligger hos ombudet i 7 dagar, därefter går paketet i retur till oss. Om du missar att hämta ut paketet kommer vi att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions- och hanteringsavgiften som ligger på 200 kronor.
Din order skickas med DHL Service Point och uthämtningsställe väljs automatiskt baserat på din angivna postadress när vi hanterar din order. Om du vill att ditt paket ska komma till ett specifikt uthämtningsställe kan du ange det i meddelanderutan i kassan. När vi skickat paketet kan vi inte styra om uthämtningsplatsen.
Förseningar
Oförutsedda förseningar kan uppstå och leveranstider kan komma att förlängas. Skulle en försening av din leverans uppkomma eller ett problem som gör att vi inte kan fullfölja din beställning, exempelvis att vår leverantör inte kan leverera varan i utsatt tid, så kommer du att meddelas via e-post. Är du inte nöjd med det nya leveransdatumet så har du som kund rätt att häva köpet vid leveransförsening. Kontakta då vår kundservice på kundservice@jennyshundochkatt.se
I de fall förseningar av vissa artiklar i din order skulle uppkomma kan vi komma att dela upp din beställning. Du betalar då ingen ytterligare fraktavgift.
Transportrisker
Jennys Hund och Katt och vår fraktleverantör ansvarar för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transportskada ska en reklamation göras omgående. Vid mottagande av ordern ska du inspektera varan i fall den blivit transportskadad. Hämtar du ut ditt paket hos ett ombud så rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet och sedan kontaktar vår kundservice.
Frysvaror
Vi kan tyvärr inte skicka frysvaror då det finns en risk att fodret hinner tina innan det kommit fram. Om du lägger en beställning på frysvaror ansvarar du för risken att varorna hinner tina.
Hämta i butik
När du väljer fraktalternativet ”hämta i butik” tillkommer ingen fraktavgift. Vi plockar din order och lägger undan den, därefter kommer du få ett bekräftelsemail eller SMS från oss när du kan komma och hämta upp din order. Du ska kunna visa upp legitimation när du hämtar ut paketet. Tänk på att kontrollera så att din e-postadress och telefonnummer är uppdaterade.
Spåra paket
När din order skickas från oss får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk så att du kan följa din försändelse.
Frakttillägg
Frakttillägg tillkommer då varan är skrymmande eller behöver skickas på separat egen halv-eller helpall.
Ångerrätt och returer
Jennys Hund och Katt följer distansavtalslaget som ger dig som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor, därefter har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka returen till oss efter att du påtalat till kundservice att du vill använda ångerrätten.
Du mailar då till kundservice@jennyshundochkatt.se
Varor som är specialtillverkade utifrån kundens anvisningar eller kläder med personligt tryck omfattas ej av ångerrätten. Ångerrätten gäller ej varor som godis, hundtugg eller foder. Kosttillskott måste vara i obruten förpackning för att anses som oanvända.
Bilburar som returneras ska returneras i obruten förpackning eller korrekt monterade samt med tillhörande nycklar. Bilburen ska vara oanvänd.
Ångerrätten gäller ej på presentkort.
Returvaran ska vara väl emballerad och i oförändrat skick samt i originalkartong om sådan fanns vid inköpet av varan. Du står själv för returfrakten som du kan köpa här. Du kan också returnera produkten direkt i butiken, om du tar med följesedeln eller fakturan.
Återbetalning av varan sker när vi mottagit din retur och ser att varan inte är skadad eller i försämrat skick. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på varans pris om den är skadad eller saknar originalförpackning eller är i försämrat skick.
Vi ersätter inte försvunna returer.
Byten och Återköp
Hos Jennys Hund och Katt hanterar vi inga byten. Vi rekommenderar dig att göra en retur på produkten och därefter lägga en ny beställning på den vara du önskar. Meddela kundservice om att du vill göra ett återköp genom att maila kundservice@jennyshundochkatt.se och ange då ditt ordernummer.
Du står själv för returfrakten som du kan köpa här. Du kan också returnera produkten direkt i butiken, om du tar med följesedeln eller fakturan.
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar från det att vi mottagit information om att du önskar göra ett återköp. Varan ska vara väl emballerad och i oförändrat skick samt i originalkartong om sådan fanns vid inköpet av varan.
Återbetalning av varan sker inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur och att varan inte är skadad eller i försämrat skick. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på varans pris om den är skadad eller saknar originalförpackning eller är i försämrat skick.
Vi ersätter inte försvunna returer.
Reklamationer
Du som kund har 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen och garantin täcker endast fabrikationsfel, det vill säga fel som tillkommit under produktion av produkten.
Kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att du upptäckt felet. Reklamation som görs inom 2 månader räknas inom skälig tid. Vår kundservice finns på kundservice@jennyshundochkatt.se
Se till att ha ditt ordernummer samt namn redo när du kontaktar vår kundservice och beskriv felet på produkten så utförligt som möjligt. Du står själv för returfrakten som du kan köpa här. Du kan också returnera produkten direkt i butiken, om du tar med följesedeln eller fakturan.
Efter att vi mottagit reklamationen och undersökt produkten kommer vi att kontakta dig.
Fabrikationsfel på produkten ska konstateras av Jennys Hund och Katt eller underleverantör av produkten. Därefter erhåller du fri reparation eller ny produkt. Reklamationen gäller inte om vi inte kan hitta något fel på produkten eller om kunden orsakat skadan själv så som normalt slitage eller handhavandefel.
Vi ersätter inte returer som försvunnit i transportledet.
Garanti/reklamation hundleksaker
Vi kan inte lämna någon garanti på hundleksaker/tuggleksaker för hund då dessa är förbrukningsvaror. Garanti gäller endast för fabrikationsfel, ej om hunden bitit sönder leksaken.
Force majure
Händelser som sker utanför Jennys Hund och Katts kontroll som exempelvis naturkatastrof, brand, översvämning, strejk, myndighetsåtgärd, lagbud, sabotage, krig, terrorism, tekniska problem i el och dataförbindelser eller annan kommunikation och förseningar från underleverantörer som inte kan fullfölja sitt åtagande till oss eller liknande händelser ska Jennys Hund och Katt informera dig som kund att vi åberopar force majeure.
Om dessa omständigheter skulle infalla förkjuts Jennys Hund och Katt förpliktelser att fullgöra köpeavtalet fram till att dessa omständigheter upphör. Om force majure varar mer än två månader har du som kund och även Jennys Hund och Katt rätt att häva köpet utan att behöva betala ut skadestånd.
Integritetspolicy och GDPR
Jennys Hund och Katt värnar om din personliga integritet. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Produkten har blivit tillagd i varukorgen